Trolol
Image default
Marketing

Social media marketing; wat zijn de veranderingen in 2022

Voorheen zette heel veel bedrijven in op het verkrijgen van volgers, want als je veel volgers had; had je ook veel bereik. Is dat nog hetzelfde of is dit veranderd en hoe kan je dan wel je doelgroep bereiken.

Hoeveel volgers bereik je organisch nog?

Tegenwoordig bereik je nog maar een zeer klein percentage volgers met het plaatsen van een organisch bericht. Als wij kijken naar de klanten die hun Social Media beheer bij ons hebben uitbesteed is dit nog ongeveer een 10 a 20 % van hun volgers. Wel kan je proberen zoveel mogelijk volgers te bereiken door gebruik te maken van video, mensen oproepen andere mensen te taggen en te delen. Je ziet dat er video’s nog steeds goed werken.

Hoe bereik je nu de juiste doelgroep?

Wat wij op dit moment voor onze klanten doen is nog steeds inzetten op het vergroten van de volgers aangezien je deze nog steeds percentueel bereikt. Wel minder maar bereiken is bereiken. Daarnaast plaatsen wij veel gerichte content op de facebook pagina en boosten we deze berichten om zoveel mogelijk bereik te creëren. Daar ligt nu dan ook de meeste focus op aangezien dit nu het beste werkt. Dus we zijn met de focus verschoven van volgers, volgers, volgers; naar volgers, groot bereik en groot bereik.

Hoe versterk je jouw Social media Marketing campagne?

Veel bedrijven zetten met Social Media heel lokaal in. Dan is het belangrijk ook te werken aan je lokale vindbaarheid. Want met Social Media creëer je vaker een behoefte en als iemand dan gaat oriënteren op Google is het extra sterk als je er dn ook tussen staat. Je kan je vindbaarheid uitbesteden, maar je kan bijvoorbeeld ook een SEO cursus volgen. Lokaal heb je vaak namelijk veel minder concurrentie en is het bereiken van je doel vaak zelf ook te bereiken.

https://allinone-media.nl