Zojuist heb ik besloten om een incassobureau in te zetten. Ik ben directeur van een groothandel in bordspellen. Nu kreeg ik een bestelling van een kleine detailhandel, uit Rotterdam, en die wou 50 keer een bordspel bij ons kopen. In dit blogje leg ik graag uit hoe het op een incassobureau is uitgekomen en welke incasso advocaten ik hiervoor heb ingezet. FiascoMaar hoe draaide het nu dan uit op zo’n fiasco?! Bij deze zal ik de situatie iets uitgebreider uitleggen. Ik kreeg dus een bestelling binnen voor 50 bordspellen. Het ging om het ‘Ik hou van Holland-bordspel’. Hierbij spelen de spelers tegen elkaar en moeten zij algemene, sportieve, geschiedenis etc. soort vragen beantwoorden. Op die manier kun je als eerste in een bepaalde ring zijn, waardoor je hebt gewonnen. Toen ik contact opnam met degene die de bestelling had geplaatst, nam een heel vriendelijk klinkende man aan. Hij gaf aan erg tevreden te zijn met hoe onze website eruit zag en dat hij daarom voor ons koos. Wij hebben een leveringsdatum afgesproken en ik zou de factuur naar hem toe sturen. Op de geplande dag van levering heb ik de bordspellen bij hem afgeleverd. Echter heb ik vervolgens nooit de factuur betaald gekregen van hem. Na vele herinneringen gestuurd te hebben, zowel per e-mail als via de telefoon, kreeg ik nog steeds geen reactie. En hij klonk nog wel zo vriendelijk en deed alsof er niets aan de hand was. Draait het toch uit op een fiasco… Incassobureau inzettenDaarom heb ik besloten om een incassobureau in te zetten. Ik heb gekozen voor Van Loon Incasso Advocaten. Via via heb ik hier hele goed verhalen over gehoord. En zij werken met de formule no cure no pay. Garantie voor hoge kwaliteit dus! Uiteindelijk is dankzij hen alles goed gekomen en is de factuur betaald.
|