Trolol
Image default
Aanbiedingen

De tien meest gevraagde vaardigheden in 2019

werk zoeken

LinkedIn voerde een onderzoek uit op basis van werkgeversverzoeken en vragenlijsten voor werkzoekenden en presenteerde de top 10 van populairste soft skills en hard skills.

Harde vaardigheden zijn technische vaardigheden of vaardigheden die kunnen worden aangetoond en gemakkelijk kunnen worden gekwantificeerd.
Soft skills (“zachte” vaardigheden) – een complex van niet-gespecialiseerde, te professionele vaardigheden. Verantwoordelijk voor succesvolle deelname aan het werkproces, hoge productiviteit. Geen verband met een specifiek onderwerp, moeilijk te kwantificeren of te meten.

Top 5 soft skills
Creativiteit

Het maakt niet uit hoeveel we proberen om dogma’s en regels te volgen, creatief leren zijn uit schoolboeken is moeilijk. Er vinden voortdurend veranderingen plaats, en zodra een patroon wordt onthuld, is het tweede onderweg. Het vermogen om creatief te zijn moet in de praktijk worden ontwikkeld, zonder theorie te zoeken en te onthouden.

Een triviaal voorbeeld: sommigen zijn nu gehaast om “te stelen als kunstenaars” zonder zelf enige moeite te doen. En de kwaliteit, veronderstel, van de inhoud die op deze manier is gemaakt, zal zwak zijn, maar je kunt de viraliteit ervan zeker vergeten.

Persoonlijk ontwikkel ik creativiteit door niet-standaard creatieve taken op te lossen of bordspellen zoals Imaginarium of Dixit te gebruiken. Wanneer, onder de omstandigheden van een vereenvoudigd model, de fysieke sensatie van vaardigheidstraining direct ontstaat.

In het bedrijfsleven zijn het concept van het boek “Blue Oceans” en TRIZ in dit opzicht zeer nuttig.

Ik was bijvoorbeeld verbaasd dat de Hongaarse Ikarus accordeonbussen precies dankzij de TRIZ-methodiek zijn uitgevonden. De opgave was om de buscapaciteit te vergroten. En met een banale verlenging, struikelden ze over de traagheid ervan. De originele oplossing met een “accordeon” in het midden maakte het mogelijk om “twee vliegen in één klap te slaan”. Met dergelijke beslissingen kunnen onaangename compromissen worden vermeden.
Overredingskracht

“Game of Thrones” heeft ons ook ooit geleerd: meningen kunnen radicaal verschillen, en iedereen heeft gelijk op zijn eigen manier. De enige vraag is een stevige positie en het vermogen om anderen te overtuigen. Degene die overtuigender is, is geweldig.

Empathie, emotionele intelligentie, kennis van de beïnvloedingspsychologie helpen hier meestal. Een van de beste boeken over dit onderwerp is “The Psychology of Influence” van Robert Cialdini.
Samenwerking

Effectief kunnen werken en communiceren met andere mensen.

Een sociale rol is een systeem van sociale verwachtingen dat een aanvulling vormt op een ander systeem van sociale verwachtingen. Simpel gezegd: er is geen leider zonder ondergeschikten, net zoals er geen acteur is zonder toeschouwers. Zonder dit systeem te begrijpen, is het moeilijk om effectief met andere mensen te communiceren, dus zonder de vaardigheid om nergens samen te werken.
Aanpassingsvermogen

Flexibel en snel kunnen schakelen naar een veranderende situatie met een maandelijkse trendverandering.

De bedrijven in de S&P 500, de Amerikaanse aandelenindex met de grootste kapitalisatie, hadden in de jaren zestig een gemiddelde van 33 jaar. Nu – 24 jaar oud. In 2027 is deze periode slechts 12 jaar.

Vandaar de conclusie dat bedrijven in een meer permanente opstartfase moeten verkeren. Aanpassingsvermogen is daarom een ​​topvaardigheid.
Tijdsbeheer

Vooral het beruchte timemanagement is belangrijk geworden – hier beoordeel ik naar ons bedrijf en dat van onze klanten. Medewerkers en vooral eigenaren worden gedwongen om gelijktijdig procesrollen te vervullen en tegelijkertijd voortdurend nieuwe hypothesen te ontwikkelen en te testen. En dit zijn antagonistische taken.

Om in deze modus niet door te branden, is het beter om zweefvliegtuigen te gebruiken. Zelfs de banale “Google Agenda” is voldoende.

Het is dus beter om u te concentreren: stel een specifieke tijd in voor taken en stel herinneringen in. Anders zullen hoogstwaarschijnlijk veel taken niet worden voltooid. Maar de logica is heel eenvoudig – om de tijd van tevoren te reserveren, bijvoorbeeld een aparte tijd aan de weg te besteden. In ons bedrijf hebben medewerkers toegang tot mijn “Google Agenda” en kunnen ze eenvoudig mijn tijd bekijken, een geschikte tijd afspreken, zonder mij af te leiden met vragen.

Top 5 harde vaardigheden
Cloud computing

Cloud computing is de mogelijkheid om computerdiensten via internet te leveren (met andere woorden cloud).

De trend is simpel: degenen die informatie op interne servers opslaan met het zogenaamd goede doel om hun informatie te beschermen, creëren enorme ongemakken en zelfs grotere risico’s voor het bedrijf. Het zal voor dergelijke eigenaren bijvoorbeeld moeilijker zijn om nieuwe werknemers te vinden: van het totale aantal specialisten zijn alleen huiselijke Luddites geschikt, aangezien het onwaarschijnlijk is dat mobiele werknemers zullen overwegen om op een kantoor te werken als er alternatieven zijn.

Trouwens, volgens mijn persoonlijke observaties behalen mensen die nooit van woonplaats zijn veranderd minder resultaten dan mensen – “reizigers” met een vergelijkbare status. Naar mijn mening werken hun hersenen anders.

Vacaturesites zijn steeds vaker op zoek naar werk op afstand. Er zijn natuurlijk bedrijven waar de afstand van werknemers is uitgesloten, maar de trend naar mobiliteit groeit zeker.
Kunstmatige intelligentie

Om de essentie van deze vaardigheid te vereenvoudigen, moet je kunnen werken met de automatisering van complexe en vluchtige processen. Als je alle routinetaken zelf oplost, zul je het personeel moeten “opblazen” en daarmee de efficiëntie begraven.

Met andere woorden, zoals ik het begrijp, is een van de belangrijkste waarden van het werken met kunstmatige intelligentie dat je hiermee enorme hoeveelheden gegevens kunt verwerken tot oplossingen.

LG is bijvoorbeeld van plan om in 2023 alle processen in de fabriek, van de aankoop van verbruiksartikelen tot de controle van de eindproducten en de verzending ervan, volledig over te dragen aan kunstmatige intelligentie. Daarom groeit de vraag naar specialisten met zo’n specialiteit al. Enorme besparing op hulpbronnen.

In mijn praktijk kom ik vaak operationeel, tactisch en strategisch personeel tegen. Personeel is, zoals gewoonlijk, een groot probleem, vooral sterke middenmanagers – er zijn veel creatieve taken die langzaam en slecht worden uitgevoerd.

Met de vaardigheden om met kunstmatige intelligentie te werken, kan één persoon niet een dozijn, maar 4-5 specialisten in intellectueel werk vervangen. Met dergelijke besparingen is het een zonde om iemand niet ten minste twee van de vijf gespaarde salarissen te betalen. Het belangrijkste hier is natuurlijk niet om het verhaal met SkyNet te herhalen.
Analitisch redeneren

Vermogen tot analytisch redeneren en voorspellen.

Op de universiteit waren we bezig met wiskundige modellen. We bouwden bijvoorbeeld een enorm model van de Amerikaanse economie, waar, voorwaardelijk, massale ontslagen bij een grote onderneming in Texas leidden tot een verhoging van het herfinancieringspercentage door een reeks onmerkbare maatregelen.

En als er eerder weinig actieve professionele marktdeelnemers waren, heeft nu enorme concurrentie de noodzaak gegenereerd om big data te gebruiken. Dat wil zeggen, je moet een enorme hoeveelheid gegevens kunnen verzamelen en de invloed van verschillende factoren op elkaar kunnen controleren.
Beheer van mensen

Dit is nu de belangrijkste trend in het b2b-segment – verschillende managementmethodologieën houden de hoofden van veel ondernemers bezig. De markt evolueert voortdurend en de vraag naar effectieve leiders die teamwork kunnen opbouwen, groeit. En als vroeger verkeer koning was, is beheer nu belangrijker.

Ik kan me zelfs moeilijk voorstellen hoe een bedrijf met minstens vijf mensen effectief kan werken, zelfs met een organisatiestructuur en een standaard managementcyclus. Bovendien kan een en dezelfde persoon vaak meerdere rollen tegelijk vervullen. Alle problemen doen zich voor als er een aantal rollen in het bedrijf zijn, maar er is geen verantwoordelijke persoon. Iedereen doet alles.
UX-ontwerp

Hier zal ik een vriend van mij citeren die een ondernemer is en met wie ik het volledig eens ben: “Het juiste UX-ontwerp geeft ongeveer 60-70% van de waarde van het product.”

Volgens een van de bekende concepten bestaat elk product uit drie niveaus:

basis, basis, essentie, basis;
bruikbaarheid, infrastructuur;
opwinding of emoties.

Alles is duidelijk met de basis, de basis van het product. Emoties ontstaan ​​simpelweg door creatieve creativiteit en geven de cliënt een aangename nasmaak. Maar het niveau van de infrastructuur groeit constant, en de grootste strijd is er om.

Dus hier zijn mijn bevindingen

De arbeidsmarkt wordt minder geografisch. Concrete processen gaan elke dag kapot, nieuwe doorbraken en tools komen elke maand.
Zonder flexibiliteit en het verwerven van nieuwe vaardigheden, waaronder multitasking, is het bijna onmogelijk om te overleven.
Focussen op het proces is belangrijk, wat alleen kan worden bereikt door goed tijdmanagement.
De eisen aan het vermogen om mensen te managen worden steeds groter, afstand zorgt ervoor dat we een effectiever management ontwikkelen.
Veel nieuwe variabelen en concurrentie dwingen ons om nauwer samen te werken, big data te begrijpen en kunstmatige intelligentie met elkaar te verbinden.

Als u specialisten met dergelijke vaardigheden kent of weet waar u ze kunt vinden, of mensen die er klaar voor zijn om dit te leren, deel dan hun contacten in de comments – we zijn op zoek naar zulke mensen om het team te versterken!

https://vacatures.today/cat/Office Management14.html

https://www.vindazo.be