Bedrijven hebben eigenlijk altijd wel te maken met administratieve gegevens die zij moeten bijhouden en verwerken. Als bedrijf draag je hiervoor natuurlijk de verantwoordelijkheid om dit voor je werknemers uit te voeren. Daarnaast heb je ook nog administratieve werkzaamheden voor je stakeholders. Alles bij elkaar is dit best wel een aardig karwei waarbij je gemakkelijk het overzicht kunt verliezen. Dit zal vast en zeker het geval zijn wanneer je als bedrijf in een fase zit waarin je snel groeit. Gegevens moesten in het verleden allemaal in veel verschillende dossiers bewaard worden. Wanneer er dingen binnen de organisatie gingen veranderen was het zo dat alle dossiers nagegaan moesten worden. Dit behoort gelukkig tegenwoordig allemaal tot het verleden door de digitalisering van tegenwoordig. Het is daardoor veel makkelijk om gegevens in te voeren en te verwerken.
Echter is vandaag de dag ook deze manier van gegevensadministratie alweer achterhaald. Als organisatie zijnde kun je tegenwoordig heel makkelijk manager self service (MSS) gebruiken. MSS is een online programma die managers en HR medewerkers toegang geeft tot alle HR gegevens van alle medewerkers binnen een organisatie. Je kunt het ook voor aparte takken binnen het bedrijf gebruiken. Zo kun je als directie of manager veel verschillende noodzakelijkheden toevoegen en op elk moment van de dag alle gegevens van alle medewerkers inzien, wijzigen en beheren.
|
http://www.cbbs.nl/ |